Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy. Dysfunkcje orofacjalne i ich wpływ na rozwój komunikacji słowno-językowej.

Informacje

Temat szkolenia Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy. Dysfunkcje orofacjalne i ich wpływ na rozwój komunikacji słowno-językowej.
Prowadzący a417ce9a73f8c66577eb533f7cf5b0ea
Termin 12.05.2018 - 12.05.2018
Il. godzin 8h
Nabór Zamknięty
Koszt 300 zł

Opis

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ WE WSPOMAGANIU ROZWOJU MOWY
Dysfunkcje orofacjalne i ich wpływ na rozwój komunikacji słowno-językowej
 
Bożenna Odowska-Szlachcic - pedagog specjalny, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej, trener i terapeuta funkcji wzrokowych. Absolwentka oligofrenopedagogiki Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej i Podyplomowego Studium Logopedycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Zajmowała się szkoleniami i organizacją opieki logopedycznej w województwie stołecznym. Pracowała z dziennikarzami i spikerami Polskiego Radia i TVP. Prowadziła praktyki dla słuchaczy Pomagisterskiego Studium Logopedycznego UW. Od 1999 roku kieruje działalnością Gabinetu Terapii Dziecięcej IMPULS. Aktualnie prowadzi autorskie szkolenia m.in. dla logopedów, psychologów, pedagogów specjalnych i terapeutów integracji sensorycznej. Opracowała autorski program Diagnozy i Terapii Funkcji Wzrokowych w trudnościach w czytaniu IMPULS SYSTEM oraz Program Przesiewowych Badań Ortoptycznych w przedszkolach i szkołach. Autorka wielu artykułów w literaturze specjalistycznej.
 
PROGRAM SZKOLENIA
 
1. Znaczenie okresu prenatalnego i rola porodu naturalnego w rozwoju układów sensorycznych
2. Ocena stanu noworodka według wybranych skali rozwojowych
3. Próby przesiewowe do ogólnej oceny dojrzałości OUN
4. Rozwój i funkcje mózgu w pierwszych latach życia dziecka
5. Zależność między rozwojem ruchowym a kształtowaniem funkcji poznawczych
6. Znaczenie równowagi i napięcia mięśniowego w rozwoju mowy. Wybrane testy przesiewowe
7. Stymulacja koordynacji międzypółkulowej
8. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego według najnowszej klasyfikacji i ich powiązanie z opóźnionym rozwojem mowy
9. Wspomaganie komunikacji słowno -językowej poprzez stymulację i korekcję systemów zmysłowych - ćwiczenia w warunkach gabinetowych
10. Znaczenie, charakterystyka i korekcja dysfunkcji oralno-twarzowych: propozycje ćwiczeń
11. Wpływ wybranych przetrwałych odruchów niemowlęcych na psychomotoryczny
rozwój dziecka. Elementy terapii
12. Demonstracja pomocniczego sprzętu wspomagającego terapię SI oraz pomocy do korekcji dysfunkcji orofacjalnych
13. Dyskusja
 

Płatność: Przy zapisie on-line konieczna wpłata 100 zł zaliczki na konto: 35 1240 1763 1111 0010 4494 3025 w ciągu 4 dni kalendarzowych, co jest gwarancją utrzymania miejsca na liście.

Tytuł przelewu: SI + imię i nazwisko

Dotrzymanie terminów płatności przez Uczestników, jest równoznaczne z dotrzymaniem Naszych zobowiązań wobec Prowadzących.

 

Uwagi

Reszta wpłaty do 28.04.18 na konto: 35 1240 1763 1111 0010 4494 3025.

 

Miejsce

Adres
oś.B.Śmiałego 107
 
Kod pocztowy
61-680
 
Miasto
Poznań
 

Adres: Przedszkole nr 190, oś. B. Śmiałego 107, Poznań (p-le mieści się w budynku SP nr 34], narożna ściana z żółtej cegły, vis a vis placu zabaw i garaży, przed wejściem szpaler wysokich tui; blisko basenu Atlantis).

Dojazd z PKP: z Dworzec Zachodni tramwaj nr 12, 14 kierunek oś.Sobieskiego do przystanku Kurpińskiego (z przyst. kierować się na "Biedronkę" i dalej do SP 34) lub do przystanku Szymanowskiego (z przyst. kierować się na basen Atlantis) lub autobusy z miasta (na przystanek Strugarka) nr 174, 191, 187, 146.

Uwaga! Wjazd samochodem pod przedszkole (SP) tylko z ul.Umultowskiej w ul.Strugarka i druga w prawo do garaży (wysokie tuje) lub parking przed szkołą. To ważna informacja dla taxi oraz gdy wpisujemy adres do GPS - wpisać ul.Strugarka).

Na szklanych drzwiach przedszkola będzie kartka z logo Mega Szkolenia :)